Når du skal overføre penge til udlandet

Har du brug for at overføre penge til et udenlandsk firma, pengeinstitut eller person?

Du kan nemt overføre penge til udlandet via net- eller mobilbank. Se en vejledning til hvordan du overfører penge til udlandet i netbank her. Har du brug for hjælp så kan du kontakte vores net- og mobilbank supportere på 74997474.

Tjek din overførsel

Korrekte bankoplysninger er en forudsætning for, at vi kan gennemføre overførslen. Din bestilling skal indeholde møntsort og beløb, modtagers navn og adresse, modtagers bankforbindelse, modtagers kontonummer/IBAN-nr. Det er vigtigt, at du udfylder alle felter i net- eller mobilbanken, når du laver din overførsel – og tjek gerne en ekstra gang, om det hele er stavet korrekt. Ellers risikerer du, at betalingen forsinkes eller kommer retur med fratrukket gebyr. Derudover er det vigtigt, at der er dækning på den konto, overførslen skal gennemføres fra.

Skal du modtage penge fra udlandet?
–  Swift og IBAN

Skal du modtage en overførsel fra udlandet, så skal du videregive følgende information:

Frøs Sparekasse
Foreign Department
Frøsvej 1
DK-6630 Rødding
BIC-code: FROSDK21
IBAN-konto: DKXXXXXXXXXXXXXXXX
Du har et personligt IBAN-kontonummer, som du i netbanken finder ved at klikke på de tre prikker øverst i højre hjørne på den konto, du vil overføre fra. I mobilbanken finder du dit IBAN nummer ved at klikke på pungen i bunden af skærmen, finde den gældende konto og klikke på (i) i højre hjørne.

Læs vores generelle regler for overførsler til og fra udlandet her.

Kristina MulvadBetalinger til og fra udlandet