Velkommen i Frøs Sparekasse

Vi vil gerne byde dig hjertelig velkommen i Frøs Sparekasse.
Vi glæder os meget til samarbejdet.

Info til kunder i Rødekro

Her på siden vil vi holde jer opdateret med relevant info. Siden bliver løbende opdateret.

Vi flytter til Hærvejen 41

Det kniber med pladsen på Østergade 8, derfor flytter vi lidt længere hen ad gaden til Hærvejen 41 i Rødekro. I de nye lokaler får vi mange flere kvadratmeter med bedre plads til medarbejdere og kunder. Der er stadig nem adgang til afdelingen og gode parkeringsforhold.

I forbindelse med flytningen kan der være kortere perioder, hvor døgnboksen og pengeautomaten er ude af drift. Der vil ligeledes være begrænset mulighed for at komme i kundeboksene.

Vi glæder os til at byde jer velkommen på Hærvejen 41. Vi forventer at åbne i de nye lokaler i løbet af uge 25.

Ofte stillede spørgsmål

Opdateret den 26. maj 2023

Hvis du har problemer med at sende eller modtaget penge med MobilePay, så skal du huske at ændre både dit konto- og kortnummer i MobilePay. Herefter kan du sende og modtage penge – helt som du plejer.

Der har tidligere været en fejl i net- og mobilbank på oplysningerne om tidligere køb og betalinger, der blev vist uden oplysninger som f.eks. navn på butikken.

Alle posteringstekster er rettet med tilbagevirkende kraft.

Fremadrettet vil alle oplysninger på køb og betalinger vises korrekt i net- og mobilbank.

Vi beklager fejlen.

På din oversigt fra Betalingsservice kan konto oplysninger stå forkert.

Når betalingerne gennemføres, sker det dog fra de korrekte konti.

I forbindelse med flytningen af konti og betalinger fra Vestjysk Bank til Frøs Sparekasse oplever vi, at nogle betalinger fejler. Det kan være betalinger fra personer eller virksomheder, som ikke anvender jeres nye og fremadrettede registreringsnummer og evt. nye kontonumre.

Modtager virksomheden indbetalinger, for eksempel fra salg af varer og tjenesteydelser, er det vigtigt, at I oplyser jeres nye registreringsnummer og evt. kontonumre til indbetalere/kunder.

Husk også at opdatere oplysningerne i forbindelse med virksomhedens lønsystem, kortterminal, MobilePay erhvervsløsning m.m.

Du har fået nye koder
Det er desværre ikke muligt at flytte PIN-koder fra en bank til en anden. Derfor har du fået ny PIN-kode til dine kort.

Hvornår finder jeg min PIN-kode?
Din PIN-kode er blevet sendt med posten.
Har du mod forventning ikke modtaget din PIN-kode, kan du se PIN-koden i din nye net- og mobilbank under punktet ”Kort”.
Du kan bruge MobilePay til betalinger uden brug af PIN-kode fra lørdag den 13. maj 2023 kl. 00:01. Men vær opmærksom på, at vi forventer, at MobilePay kan være ustabilt frem til mandag den 15. maj 2023.
Du skal huske både at ændre konto- og kortnummer i MobilePay.

Jeg har fået flere PIN-koder
Har du flere kort, kan du have modtaget flere PIN-koder. I brevet som følger med PIN-koden, kan du se, hvilket korttype koden tilhører.

Mandag den 15. maj 2023 kan du logge på net- og mobilbank i Frøs Sparekasse og se dine konti – her kan du også se PIN-koder.

Hent appen

Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål til net- og mobilbanken. Besøg vores store selvbetjeningsunivers her. 

Dit kort fra Vestjysk Bank lukkede lørdag den 13. maj 2023 kl. 00:01.

Din net- og mobilbank i Vestjysk Bank lukkede den 11. maj 2023.

Du kan logge på Frøs Sparekasses net- og mobilbank fra mandag den 15. maj 2023 – her kan du også se dine PIN-koder.

Hvis der er gebyrer til Vestjysk Bank, som mangler at blive afregnet, trækkes gebyrerne i forbindelse med flytningen.

Vi flyttede dine banksager den 13. – 14. maj 2023

Den 13.-14. maj 2023 flyttede vi dine banksager fra Vestjysk Bank til Frøs Sparekasse. Vi har forsøgt at gøre flytningen så nem som mulig, og rigtig mange ting er sket helt automatisk.

Nedenfor finder du en række vigtige oplysninger om flytningen.

Du har fået nye kort

Inden flytningen har vi sendt nye kort og pinkoder til dig. Det vil være samme type kort, som du har i dag.

Dine nye kort er blevet aktiveret lørdag den 13. maj 2023 kl. 00:01, så du kan nu bruge kortene.

Samtidig lukker dit gamle kort fra Vestjysk Bank.

Bemærk, du ikke må anvende dit nye kort før lørdag den 13. maj 2023 kl. 00:01. Har du gjort det, er kortet blevet spærret, og du skal kontakte din rådgiver.

Du har fået ny net- og mobilbank – den gamle er lukket

Hvis du før har brugt net- og mobilbank, har du automatisk fået adgang til din nye net- og mobilbank i Frøs Sparekasse, hvor du kan logge på net- og mobilbank og se dine konti. Din net- og mobilbank i Vestjysk Bank lukkede den 11. maj 2023.

Du finder netbanken her og mobilbanken i App Store/Google Play Butik. Har du brug for hjælp, så besøg vores store hjælpeunivers.

Hent appen til din nye mobilbank her:

Dit konto- og registreringsnummer

Som udgangspunkt beholder du de kontonumre, du har i dag. Du har dog fået et nyt registreringsnummer. Du har modtaget/modtager information i e-Boks omkring dine konti og registreringsnummer. Har du ikke e-Boks vil du modtage et brev. Fra mandag den 15. maj 2023 kan du se dine nye konti i Frøs Sparekasses net- og mobilbank.

Husk:

  • Vi flytter din NemKonto. Modtager du løn eller ydelser fra det offentlige f.eks. børne- og ungeydelse, skal du ikke gøre noget.
  • Du skal huske at give din arbejdsgiver besked om dit nye registreringsnummer.
  • Modtager du indbetalinger, f.eks. husleje, skal du oplyse dit nye registreringsnummer til indbetaler.
  • Modtager du betalinger fra udlandet, skal du oplyse sparekassens BIC/Swift-kode.

Lukket for værdipapirhandel og overførsler til udlandet

Der har været lukket for værdipapirhandel og overførsler til udlandet i Vestjysk Banks net- og mobilbank torsdag den 4. maj 2023 kl. 17.00 til mandag den 15. maj 2023. Nu kan du igen handle og overføre til udlandet i din nye net- og mobilbank.

Det skal du huske

Da du har fået nye kort- og registreringsnumre, skal du huske at opdatere dine kort i Wallet (Google Pay/Apple Pay). Du skal også rette dine konto- og/eller kortoplysninger ved MobilePay, Brobizz og musik- og streamingtjenester som Netflix, Spotify osv.

Er du erhvervskunde, så husk at opdater virksomhedens oplysninger

Da virksomheden har fået nye registreringsnumre, skal I huske at opdatere oplysningerne.
For eksempel i forbindelse med virksomhedens:

  • lønsystem
  • indbetalingsservice ved Nokas
  • kortterminal
  • MobilePay erhvervsløsning
  • aftaler om f.eks. hosting af hjemmeside og google.

Mød medarbejderne

Et helt team af kompetente medarbejdere er klar med kaffe og god rådgivning.

Mød medarbejderne her

Hvordan har vi behandlet dine data?

I forbindelse med indgåelsen af aftalen om køb af Vestjysk Banks afdeling i Rødekro har Frøs Sparekasse gennemført en undersøgelse af afdelingen i Rødekro.

Undersøgelsen indebar blandt andet, at sparekassen fik adgang til visse kundeoplysninger herunder en række personoplysninger.

Læs notifikation vedrørende kundeoplysninger her.

Få nyheder direkte i din mail

Vil du gerne følge med i, hvad der sker i Frøs Sparekasse og opdateres om vores arrangementer og andre events? Så tilmeld dig vores nyhedsbrev, hvor vi deler nyheder, skøn inspiration til vores landsdel og konkurrencer.

Tilmeld nyhedsbrev

Du er også velkommen til at følge med på:

Lidt om Frøs Sparekasse

Frøs Sparekasse er din lokale sparekasse – og Syd- og Sønderjyllands sparekasse. Med afdelinger fordelt over landsdelen dækker vi dit lokalområde bredt. Det er der en rigtig god grund til. Vi mener nemlig, at Syd- og Sønderjylland er et godt sted at være, hvilket det skal blive ved med at være. Derfor støtter vi op om dig og de lokale virksomheder med god rådgivning, så du får det bedste ud af din økonomi.

En garant sparekasse

Vi er en garantsparekasse og vi er selvejet. Det betyder, at vi ingen aktionærer har, der skal have udbytte og at vores kunder kan få indflydelse. Du har nemlig, på lige fod med alle andre kunder i sparekassen, mulighed for at blive garant og dermed også stille op til vores repræsentantskab, som er sparekassens øverste myndighed. Her kan du få medindflydelse på dit pengeinstitut – og gøre en forskel for dit lokalsamfund.

Læs mere og se de gode muligheder

Din lokale sparekasse siden 1872

Tænk sig – 2022 er året hvor Frøs Sparekasse fylder 150 år… 150 år som den lokale sparekasse med rødderne plantet i den syd- og sønderjyske muld. Sparekassen har oplevet mangt og meget og har stået igennem en hel del.

Stadig vigtig selv efter 150 år

Vi er en nærværende sparekasse, og vi er bevidste om den rolle, vi spiller for den enkelte privatkunde, virksomhed og for udviklingen i Syd- og Sønderjylland. Vi ved, at de rigtige finansielle løsninger kan gøre en verden til forskel for vores kunder – privat som erhverv. Det samme kan god rådgivning og personligt engagement. Som lokal sparekasse tilbyder vi begge dele, fordi vi tror på, at vi sammen kan udnytte et stort potentiale for vækst i vores område.

Gå til vores spændende historie.

ansvarlighed

Ansvarlighed

Vi har siden 1872 været en lokal sparekasse – med udgangspunkt i Syd- og Sønderjylland og vores kunder. Hver dag skaber vi nye muligheder for vores kunder. Vi ved, hvor de er i livet – og handler ud fra det. Vi hjælper vores kunder på vej mod deres drømme – både i dag og på langt sigt.

Mange bække små

Mange bække små – sådan starter rejsen for os. Vi ved godt, at vi ikke kan løse alle klima- og miljøudfordringerne. Men vi kan godt gøre en forskel. Det kan vi gøre ved at være bevidste om, hvordan vi løfter vores del af ansvaret. For det vil vi. Kom med på rejsen mod en mere ansvarlig sparekasse.

Ansvarlighed

Det siger kunderne

“Efter at have talt med Frøs Sparekasse var vi ikke i tvivl – servicen var så god, og der var en menneskelig dimension i rådgivningen. Det gjorde os trygge, at vi mødte en rådgiver, der var realistisk i forhold til, hvilket hus vi kunne købe.”

– Malene & Poul

Læs flere kundeudtalelser her

Skal vi tage en snak?

Udfyld formularen ovenfor eller giv os et kald

Kontakt os

Kristina MulvadVelkommen