Netbank giver dig mulighed for at klare dine bankforretninger hjemmefra. Netbank er nemt at bruge og ganske gratis. Vil du hurtigt i gang så tag fat i din rådgiver eller afdeling.
Her kan du klare alle dine bankforretninger. Du kan for eksempel:
Netbanken er internetbaseret, og fungerer på langt de fleste webbrowsere (internetprogrammer). Du skal med andre ord ikke have særlige programmer installeret på din computer for at kunne bruge netbanken.
Fuld adgang på din tablet
Netbank fungerer både på en iPad og en Android tablet, og ligner den, som du kender fra computeren.
Hvordan kommer jeg på netbank på min tablet?
Du logger ind ved at klikke på ”Netbank” linket på vores hjemmeside. Præcist som du gør fra en computer. Du har nu fuld adgang til hele netbank – hjemmefra eller på farten.
Høj sikkerhed
Uanset hvilken digital løsning du vælger, så er sikkerheden i højsædet, og vores løsninger opfylder naturligvis FinansDanmarks krav til sikkerhed for online selvbetjeningssystemer.
Når du bruger vores mobilbank og netbank er det vigtigt, at du samtidig sikrer dig og din computer bedst muligt. Nets og digitaliseringsstyrelsen har lavet tre videoer, der giver dig gode råd om adgangskoder, adfærd på nettet og Phishing. Dem kan du se nedenfor:
Her finder du svar på de oftest stillede spørgsmål omkring vores netbank.
Fik du ikke svar på dit spørgsmål, kan du kontakte vores supportere på telefon 74 99 74 74 eller via mail til hotline@froes.dk.
Netbank på computer
1. Netbanken melder at der er åbnet et nyt vindue, men vinduet åbnes ikke
I netbanken kan du opleve, at der ikke åbnes et nyt vindue, hvis du forsøger at komme videre til e-boks, dynamisk budget, Pensionsinfo, Totalkredit eller lignende. Det skyldes at de fleste browsere som standard blokerer pop up-vinduer. For at løse problemet skal adressen www.portalbank.dk tilføjes listen over hjemmesider der må vise pop up-vinduer, eller der skal åbnes for visning af pop up-vinduer.
Se hvordan du åbner for visning af pop up-vinduer for de forskellige browsere her.
BEMÆRK: Vejledningen åbner i et nyt vindue.
Microsoft Edge
Internet Explorer
Firefox
Firefox (Mac)
Google Chrome
Google Chrome (Mac)
Safari (Mac)
2. Jeg kan ikke benytte det dynamiske budget
Flere og flere browsere understøtter ikke længere Java, som kræves for at kunne benytte dynamisk budget.
For at benytte dynamisk budget, skal du derfor benytte en browser som stadig understøtter Java, som f.eks. Internet Explorer.
Husk samtidig at sørge for at seneste version af Java er installeret på computeren. Du kan bruge Let Budget uanset, hvilken browser du benytter.
3. Hvor finder jeg afstemningsfunktionen?
For at få vist afstemningsboksen ud for hver bevægelse, skal man trykke på burgermenuen (de tre vandrette streger), og vælge punktet Vis afstemning.
4. Kan man slå forbrugsoverblikket fra?
Tryk på punktet Aftaler.
I den nye menu trykkes på punktet Kundeaftale.
I funktionsmenuen vælges Tilmelding eller framelding af funktioner.
Sæt flueben i kolonnen Fjern aftale ud for linierne Forbrugsoverblik - Oversigt og Forbrugsoverblik - Administration.
Gå til bunden af billedet og tryk på knappen OK for at fortsætte. Du skal nu godkende ændringen med dit NemID.
5. Sådan tilmeldes en aftale til BetalingsService
Tryk på punktet Aftaler.
I den nye menu trykkes på punktet Opret BS-aftale.
For at tilmelde en aftale til betalingsservice, skal du benytte følgende oplysninger, som fremgår af dit indbetalingskort.
1. BS kreditor nr. eller PBS nr. 2. BS debitor gruppenr. 3. Kundenummer
Udfyld felterne BS kreditornr. eller PBS nr., BS debitor gruppenr., samt Kundenummer. Tryk på knappen OK for at fortsætte. Du skal nu godkende tilmeldelelsen med dit NemID.
BS aftalen er nu oprettet.
Ved efterfølgende check af dine betalingsaftaler, vil den nye aftale stå med status Opret bestilt.
Når tilmeldingen er godkendt hos PBS, vil status skifte til Aktiv.
6. Sådan afmeldes en BetalingsService aftale
Tryk på punktet Aftaler.
I den nye menu trykkes på punktet Betalingsaftaler.
Tryk på blyanten ud for den aftale der ønskes slettet.
Tryk på Slet BS-aftalen fra din konto og godkend sletningen med dit NemID.
Ved efterfølgende check af dine betalingsaftaler, vil den slettede aftale stå med status Slet bestilt. Når afmeldingen er godkendt hos PBS, vil aftalen forsvinde fra oversigten over betalingsaftaler.
Netbank på computer - erhvervsfunktioner
1. Eksportering af FI adviseringer
BEMÆRK: Vi gør opmærksom på at Frøs Sparekasse ikke kan yde hjælp til regnskabsprogrammer.
Tryk på punktet Betal og overfør.
I den nye menu trykkes på punktet FI-adviseringer.
Bemærk at der på skærmen vil være udfyldt med FI-nummer, Betaler ID, beløb og sum for FI indbetalinger. Tryk på burgermenuen (de tre vandrette streger) i øverste højre hjørne. Tryk herefter på Eksporter for at eksportere disse oplysninger.
Vælg det ønskede eksportformat, og tryk på knappen OK.
Du vil nu få mulighed for at gemme filen. Når filen er blevet gemt, kan den efterfølgende importeres i regnskabsprogrammet.
2. Importering af betalingsfil
BEMÆRK: Vi gør opmærksom på at Frøs Sparekasse ikke kan yde hjælp til regnskabsprogrammer.
Denne funktion er kun tilgængelig for kunder med en erhverv plus aftale. Hvilken type aftale du benytter fremgår af din netbankaftale. Ønsker du adgang til funktionen, kan aftalen ændres, ved at kontakte din rådgiver.
Start med at eksportere betalingerne fra regnskabsprogrammet.
Følgende formater understøttes
EFaktura ver. 1.0, 1.1
EGU-PTG, tidligere BGBank format
SDC format, KaSel format.
Tryk på punktet Betal og overfør.
I den nye menu trykkes på punktet Import af betalinger.
Tryk på knappen Vælg fil og find betalingsfilen på den placering, hvor regnskabsprogrammet er angivet til at gemme filen.
Efter valg af fil trykkes på knappen OK.
Er der behov for rettelser pga. forkerte data i betalingsfilen, melder systemet automatisk tilbage hvilke betalinger der skal rettes.
Når alle betalinger er rettet til, får man vist statistik omkring de importerede betalinger.
Betalingerne bliver automatisk lagt i udbakken. Betalingerne skal gennemføres som normalt ved at trykke på Udbakke, og godkende udbakken som normalt.
Bemærk at systemet ikke tjekker, om de importerede betalinger har været importeret på et tidligere tidspunkt.
Importeres samme betalingsfil flere gange, vil betalingerne derfor gennemføres flere gange.
Netbank på computer - tekniske spørgsmål
1. Hvilket styresystem og hvilken browser kan jeg benytte til netbanken?
Windows 7
Windows 8
Windows 10
macOS
Internet Explorer 11
Microsoft Edge
Google Chrome
Mozilla Firefox
Safari
2. Jeg oplever forskellige fejl i netbank, hvad kan jeg gøre? Sletning af midlertidige internetfiler og cookies
Oplever du forskellige fejl i netbanken, kan du prøve at slette midlertidige internetfiler og cookies. Efter sletning skal du lukke alle internetsider, og starte op på ny.
Microsoft Edge
Internet Explorer
Firefox
Firefox (Mac)
Google Chrome
Google Chrome (Mac)
Safari (Mac)
Netbank på tablet
1. Hvordan kommer jeg på netbank på min tablet?
Vi anbefaler at du blot åbner din browser, og logger på netbanken via www.froes.dk, da du her får adgang til de samme funktioner, som hvis du benytter dig af en computer.
Ønsker du i stedet at benytte vores mobilbank app på din tablet, så kan den hentes her.
Kristina MulvadNetbank
Find din afdeling eller rådgiver
Brug for et direkte telefonnummer, adresse eller åbningstider?
Vælg afdeling til venstre eller søg efter din personlige rådgiver.
Giv os et kald
Find din lokale afdeling
eller din personlige rådgiver
og kontakt os.